The sun is shining


and my heart longs for the summer...


Just nu häder det massor och samtidigt inget i mitt liv?!
Dethär med egentid som jag var så less på för en månad sedan saknas big time kan jag känna ibland...
Och ändå, jag har varit ute på krogen 2 gånger på 4 veckor, jag har schoppat med kvinnligt sällskap 1 gång på lika lång tid...
Vad sysslar jag med kan man undra?

Vill jag dethär?
Harmoni är en underbar kännsla men när den stundtals fläckas ner med tvivel är det kanskle inte kärlek vi talar om?
Eller kanske är det Kärlek, en annan sorts kärlek men inte den STORA kärleken?

Trygghet väger tungt men vem vill inte ha små fjärillar i magen, rodna och känna att leendet är sådär löjligt brett och rakt igenom äkta? LYCKA

Ena stunden är jag så säker.
Man kan inte få allt?
Men så nästa stund räcker det med att blunda och minnas hur det va att ha en massa pirr i magen och längtan i blicken för att jag ska veta att jag inte vill avså från att känna så igen...

Byte lite "kloka" tankar med grabbarna grus på DV i måndags och kanske är det så att det där underbara som man kallade förälskelse är något man inte upplever i vuxen ålder?
Kännslan kanske ersätts med just harmoni och en kännsla av trygghet?
Och är det i så fall så illa?
Är det inte just det man vill ha när man sitter där på ålderns höst och man har ungarna utflugna och barnbarnen lekandes på verandan?

Harmoni är en härlig kännsla det med och fjärilarna gör sig kanske bäst ute i det fria? Våra till låns att titta på på avstånd genom livet?!

Fast i slutändan, vam har sagt att man måste bestämma sig så fort?
Vem har sagt att barn och giftemål alltid måste vara målet?
Kanske kan man helt enkelt bara få känna att: det känns bra nu och imorgon struntar vi i idag! 

Jag kör på det tills någon säger stop ;)






Allt för denna gång.

Over and out


Kommentarer
Postat av: Therese Strömberg

Jag tjatar ju om att du ska shoppa med mig!! Men neee....

2011-03-31 @ 13:18:33
URL: http://theresestromberg.devote.se
Postat av: Therese Strömberg

Och var glad om du slipper dom jävla fjärilarna, för ibland finns dem där även fast man inte vill!

2011-03-31 @ 13:19:09
URL: http://theresestromberg.devote.se
Postat av: Sara

Du är och har alltid varit en mycket mycket klok kvinna min vän.

2011-04-05 @ 00:49:17

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Minns Mig!

Din E-post: (visas inte)

Din Blogg:

Din Kommentar:

Trackback
RSS 2.0