Spontanitet

Eller "The simple life" som Ella utryckte sig.

De kan man kanske kalla det senaste dygnen?!
Finns det något bättre än spontana dater?

I måndags efter jobbet möte jag upp Millis på en spontan date på stan för lite shopping och mys i det vackra vår vädret.
Väl hemma hamnade jag på balkongen med ett glas rött.
I bara LINE!!!!
Vårkännslor och sol tilltrots var jag lite deppig...
Men så ringde telefonen och jag fick sällskap på balkongen i mitt deppande och analyserande;)
Lite kortspel och skitsnack.

När Lillen slutade kl:21 åkte vi för att hämta honom och hamnade sedan på mcd i ett par timar där vi skvallrade och analyserade lite mer...
Hem till mig för soffhäng följt av en mysig natt ;)

I förmiddags möte jag upp Bells för kaffe och Shopping på stan i ett ennu vackrare väder än gårdagen.
Han inte mer än upp på stan förens telefonen plingade och vi fick sällskap av Ludde.
Kaffe och korv på en parkbänk.
När Smulan sedan motviligt gav sig av till jobbet vandrade jag och Ludde ner till Häls där vi sedan spenderade ett par timmar på deras ute servering.
Lite shopping och som avslutning en glass i solen på våghustorget!

När jag kom hem och åter igen satte mig på ballkongen med ett glas rött i solen kändes plötsligt dendär kännslan från precis ett dygn tidigare långt borta...

Livet är ju underbart!!!

Tänk vad lite spontanintet och fina vänner kan göra för humöret :D

Nu inväntar jag flickorna för en promenad till hästhagen med hundar, barn och kaffe och i brist på annat dansar jag runt med dammsugaren och ett leeende på läpparna medan jag väntar;)




Gamla bilder på vovvarna från våren 08

Pusspåer

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Minns Mig!

Din E-post: (visas inte)

Din Blogg:

Din Kommentar:

Trackback
RSS 2.0