Det var aldrig min mening att såra dig?!

Nehe vad va meningen då?

Jag kan inte förstå att det verkligen är sant.
Att du av alla människor kan göra såhär mot mig.
Att du inte ens kan visa mig den respekten att vara ärlig om det.
Du som alltid har varit så duktig på att tala om för andra hur man ska leva sitt liv.
Vad som är rätt och fel.
Kanske är dags att du ser dig själv i spegeln?

Han betyder inget för mig och det förvånar mig inte ett dugg att han kan göra en sånhär sak.
Kunde han inte visa mig respekt när vi levde ihopp förväntar jag mig inte att han plötsligt skulle göra det nu.
Men du?!
Jag kan verkligen inte förstå...
Har du verkligen en sådan längtan efter att få vara som mig?
Ha det jag har?
I så fall tycker jag bara synd om dig!

Allt som ni gör nu har jag redan gjort med honom!
Jag har burit hans barn, funnits där för honom när hans liv rasade, lärt känna hans familj och blivit älskad av honom innan du ens viste att han existerade.
Har du tänkt på det?

När du kysser honom tänk då på att jag vet precis hur det känns att kyssa honom.
När han håller om dig på natten tänk på alla nätter han har hållt om mig.
När han säger att han älskar dig tänk då på att det var mig han älskade först...


Hur kan du göra såhär?
Jag är din syster, ditt kött och blod. Han bara en av miljoner där ute....

Jag vet inte vad som gör ondast...
Vetskapen att det sårar dig mer att du inte kommer att få vara tillsammans med honom än det sårar dig att veta hur illa du gjort mig, eller det faktum att du fick mig att känna det som att jag tar ifrån dig din chans att vara lycklig med någon som du aldrig hade rätt till från första början...

Du är den enda som jag alltid har kunnat lita på till 110 procent
Om jag inte kan lita på dig vem kan jag då lita på?


Du har föralltid förstört det speciella band jag alltid trott att vi haft.
Jag hoppas att det var värt det...


För dethär förlåter jag dig aldrig!!!





Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag vill inte se någon av er sårad. Det är synd när en syskonrelation får ta skryk av en kärlek men det kommer ni nog få uppleva många gånger i livet, kan inte den här situationen men andra killar kommer komma som sliter er i sär. Men en sak ni ska tänka på båda två är att blodsband kan aldrig gå i tu helt och ni kommer garanterat bli förvårnande över vad tiden kan göra. Det jag vill be er att göra är att sätta er in i varandras situationer hur svårt det än är. Kärleken har inga gränser på vem man faller för, det har jag erfarenhet av, den kan förstöra många relationer. Men blod är tjockare än vatten, det kommer ta otrolig tid och det måste det göra annars kan man inte förlåta på riktigt. Det kanske slutar bra för dom Mia och vad är då bättre än att din syster är lycklig. Men Kia se dig in i Mias situation också, det tog slut mellan dom på ett så dåligt sett och hon är säkert arg för att hon behöver sin syster i den svåra tiden som fortfarande är, för en sån sak kommer man inte bara över. Jag älskar er båda och har kommit er väldigt nära och vill som sagt inte se er sårade. Ni kommer lösa det här det är jag säker på, just för att det är ni. Dagar, månader, år kommer gå men det kommer lösa sig till slut. Försök bara förstå den andra, att förstå betyder INTE att man accepterar det som gjorts och sagt. Ni båda har fått sett ganska nydligen att livet kan ta slut så otroligt snabbt även när man är ung. Tänk hur ni skulle må om något hände den andra så ni fick säga adjö i kyrkan och veta att det sista som hände var att ni va osams. Det är inte värt det. Du behöver inte acceptera att dom är tillsammans Mia, du behöver inte träffa honom för än du är redo men snälla prata med Kia för det finns inget värre än fall den dagen kommer när det bara finns en möjlighet att säga förlåt och det är vid kistan på begravningen.

2009-12-09 @ 09:51:09
Postat av: Camilla

Man sårar inte den man älskar... och att hålla nått hemligt bevisar bara att man visste att det skulle såra. Inte ens ett förlåt... eller att inte ens höra av sej efter det är att inte bry sej så mycket. Förstår inte hur DU som kommenterat innan kan skriva som du gör. Att försvara nån som inte ens kan säga FÖRLÅT och bevisa att blod är tjockare en vatten kan jag inte fatta. Det finns miljontals killar varför vill man ha nån som redan varit med ens syster????? I över 3 år?????

Mia älskar dej. Var tvungen att kommentera.... blev så chockad att nån skulle kunna skriva som den har gjort. och dessutom inte kommenterat vem!!!!!

Love U Baby/ Camilla

2009-12-09 @ 16:06:33
Postat av: Ella

Förmodligen har inte den anonyma människan här uppe någonsin blivit så grundlurad, så respektlöst behandlad, och så LJUGEN för som du Mia.

För i så fall skulle den aldrig sitta och "släta över" så som den (han, hon?) gör.

Det finns skrivna regler, det finns oskrivna regler, men den här regeln kan varenda människa !!!!

2009-12-09 @ 17:36:45
Postat av: Anonym

Blodsband kan aldrig brytas? Vem har just brytit dem? Och uppenbarligen VAR blod INTE tjockare än vatten. Vem är du som ber Mia sätta sig in i sin systers situation, det är hon ju redan, det Mias syster gör är att leva ett liv Mia redan levt, och nej det kommer troligen inte komma en massa killar emellan systrarna. Detta är en relativt unik situation som spelats med allra fulaste spelregler man kan uppbringa, därtill har man valt att underhålla detta för Mia, inte nog med att man blir ifråntagen sin sambo/sexpartner/pappa till ett barn som idag skulle ha kunnat vara 7 månader om inte mycket olyckliga omständigheter gjort att det inte blev så.(om det gått vägen, hade de tänkt att Kia skulle va bonusmamma till sitt egen syskonbarn eller??) Förutom att bli lämnad blev hon därtill bedragen av sin egen syster & absolut bästa vän. Så säg ALDRIG att Mia ska tänka sig in i sin systers situation..

Förövrigt vill jag tillägga att Mia är en av de underbaraste varelserna på denna jord!!

2009-12-09 @ 22:32:26
Postat av: Sara

jag är den som skrev inlägget ovan, anonymitet är inte min grej!!

2009-12-09 @ 22:33:40
Postat av: Josefine

När jag läste inlägget fick ja snabbt rulla upp sidan igen för att åter läsa vad som stod!!!

Jag kunde inte efter 2 gången fatta att det som stod va sant! HUR? HUR? HUR? Tänker man om man gör en sådan sak! Kia va den sista människa på dena jord jag trode skulle göra så här. Inte mot sina vänner och inte mot sin egen SYSTER! Jag vet hur deras relation till varandra såg ut. Precis som min relation till min syster! Dom va inte bara systrar utan bästa kompisar. Kia va nog en utan få som Mia verkligen berättade allt för och då menar jag ALLT! Hur i HELVETE kan man göra så då! Det är för mig en gåta? Jag skulle aldrig komma på tanken att göra så mot en vän, och absolut inte mot min egen syster! Om hon nu har kunnat ljuga om en sån här sak. Hur mycket har hon inte då ljugit om innan... Det är bara min tanke inget fakta! Blir bara så sjukt ledsen för din skull Mia. Har blivit behandlad så här flertal gånger av vänner (föredetta vänner)men blir så jävla förbannad på bara tanken. Du har bärt hans barn! Hur kan en människa som ska stå dig närmast i världen ta en sådan sak i från dig! Även om ni inte är/var till sammans längre så har hon tagit alla fina minnen ifrån dig! Blir man kär i en närståendes partner eller x så berättar man det och ska inte ens komma på tanke att inleda ett förhållande med den personen. Det är en REGEL! Jag har bara en sak att säga till dig Kia!

Hoppas att du ser Mia framför dina ögon varje gång du tittar in i Johans!!!!!!!!!!!!



2009-12-10 @ 14:40:18
URL: http://joseffiinnee.blogg.se/
Postat av: Brorsan

Men lol.

2009-12-10 @ 16:00:10
Postat av: Knixie

Jag tänkte att de här inlägget lämnar jag okommenterat för det är så mycket känslor inblandat... men jag kan faktiskt inte låta bli nu...

Kia vet att jag tycker att hon skulle backat när hon började ana och känna detta. MEN jag tänker inte straffa henne för att hon inte gjorde det. Hon är min vän och jag älskar henne högt!



Jag ställer mig inte på någons sida men jag försöker stötta för det som redan är och hänt...samtidigt som jag förstår att Mia är förkrossad! vem skulle inte vara det?



Jag vet att Kia också är förkrossad över detta. Jag har också vart djupt förälskad och haft stora problem med att backa även fast jag vet att jag måste.



Jag vet att Kia inte försöker leva Mias Liv, samtidigt som jag inte tror att Johan lever det liv han gjorde med Mia.



Klart man blev chockad över detta, men det har hänt värre saker i världen och klart man blir lite besviken över att man inte vetat något MEN som sagt jag älskar Kia högt och tänker inte straffa henne. Hon vet vad jag tycker om detta!

Jag älskar Kia och tycker om Mia väldigt mycket!

Så jag tänker inte straffa någon av dem!

Jag tycker verkligen synd om Mia! Men jag måste stötta Kia också för det är inte lätt för henne heller...



KRAM MIA! "Tiden läker alla sår" sägs det... Hoppas de är sant!

2009-12-10 @ 17:24:27
Postat av: Nadia

DU som har skrivit detta inlägg,DU kan ju inte ens stå upp för det du tycker å tänker!!Personligen så tycker jag att det är en sak att Kia har kännslor till Johan,men att agera på dem....ja det är det vidrigaste hon kunnat göra mot sin egen syster.Jag tycker att Kia ska skämmas å må riktigt illa av det hon orsakat Mia!

2009-12-10 @ 21:19:32
Postat av: claes

Tänker på dig tjejen

2009-12-10 @ 22:16:15
Postat av: Tina

Tyvärr är blod inte alltid tjockare än vatten, här har vi ett ypperligt exempel på detta då man väljer vatten före blod! Och nej det är inte alltid lätt att styra sina känslor, men i detta fall ska det inte finns några alternativ om nu blod skulle vara tjockare än vatten!!



Har själv valt att kapa blodsband, för att det sårar mig för mycket att hålla dem vid liv. Ett mycket hårt och svårt val, men helt klart det rätta och ända för mig!



Inser att i detta fall kommer inte blodsbanden att vara kapde för all framtid, men de speciella banden som fanns där förut kommer nog alltid att vara borta!!

2009-12-11 @ 11:40:06
Postat av: Petra

Tänker på dig Mia. Jag håller med Tina. Blod är inte alltid tjockare än vatten. Jag har oxå valt bort blodsbandet... Stå upp för dig Mia... Och du har sååå många fina och underbara vänner runt omkring dig som finns där när det känns jobbigt.



Puss till dig <3

2009-12-12 @ 12:25:07
URL: http://Http://Littlepetra.webblogg.se
Postat av: Brorsan

Men lol.

2009-12-12 @ 22:01:52
Postat av: Tina

Till brorsan: Är du avundsjuk för att du inte har förmågan att kommentera blogginlägget med fler än två ord, så du måste upprepa dessa ord flera gånger?! Svenskakurs på komvux vore något för dig så du får lära dig fler riktiga ord, och slipper använda dig av nörd förkortningar!!

2009-12-13 @ 15:30:41
Postat av: Brorsan

@Tina. Men lol på Dig!

2009-12-13 @ 21:05:22
Postat av: Brorsan

Btw, "nörd förkortningar" skrivs nördförkortningar. LOL!

2009-12-14 @ 12:32:25
Postat av: Tina

Som mina 15åriga ungdomar på jobbet brukar säga: Bögigt som du som du som du!!

2009-12-14 @ 12:43:44
Postat av: Tina

samma nivå som du befinner dig på!

2009-12-14 @ 13:18:27
Postat av: Brorsan

Ja högst! Bögigt att skriva bög! LoLL

2009-12-14 @ 20:13:39
Postat av: Brossansbrossa

Tina...mer än LOL!!!

2009-12-14 @ 22:14:52
Postat av: Anonym

LOL - är troligen den förkortade versionen av brosans personbeskrivning. LITEN, OBETYDLIG, LÅGBEGÅVAD!?

2009-12-14 @ 22:32:12
Postat av: Tina

Haha den va klockren!!!

2009-12-15 @ 22:44:18
Postat av: Brorsan

http://api.ning.com/files/TAQisU8LBDTC4tC2heaDQOeZS-Rrz2YNGCp-ALFZ1sJzULMurkS8G5BTohOglWuUPCEePfSXGLMBkHkrH2gmH7CuAYuO65-A/arguingontheinternet.jpg

2009-12-16 @ 17:05:20
Postat av: Ella

Men hallååå, ooooorka liksom? hahahahaaa

2009-12-16 @ 17:41:11
Postat av: Ella-fanboy

! Mia blir glad över statistiken, låt hennes blogg leva :D

2009-12-16 @ 20:33:38
Postat av: Anonym

Lilla brorsan fick ta hjälp, för han lågbegåvning hindrade honom att klura ut mer själv!!

2009-12-16 @ 20:49:28
Postat av: emma

<3

2009-12-16 @ 21:15:34
URL: http://emmabjorndahl.devote.se
Postat av: Ella

"Ella-fanboy " ?!



JAG ÄLSKART!

;)

2009-12-17 @ 10:55:21
Postat av: Ella-fanboy#2

Älska mig!

2009-12-17 @ 12:41:19
Postat av: Eshan

Tjenare! Ny på din blogg, hittade hit via en länk på Stureplan.se och måste bara säga att jag håller helt och hållet med Dig! I Afghanistan hade din syster fått 20 piskrapp och eventuellt blivit satt på vatten och bröd. Eftersom det är olagligt här kör vi istället på 15 piskrapp och fiskburgare från Mcdonalds i ett halvår.

2009-12-17 @ 12:50:50
Postat av: Ella

"ella-fanboy#2", jag älskar alla som har den typ av nick som du! :D

2009-12-17 @ 21:41:15
Postat av: Gåsen

haha mia din blogg används nu mera som ett chatt rum haha =) besöks statestiken ÖKAR =) PYSS

2009-12-21 @ 12:29:20
URL: http://joseffiinnee.blogg.se/
Postat av: Jonny

Stå på dig gumman. Hör av dig om du vill prata eller bara ta en fika jag och Linda finns här om du vill.

2009-12-24 @ 00:53:45

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Minns Mig!

Din E-post: (visas inte)

Din Blogg:

Din Kommentar:

Trackback
RSS 2.0