Galenhelg lede till svin influensan?!

I fredags anlände gotläningarna till stan!

Det blev strömpis efter kramkalas och whiskey hos mamma.
Sprang på Mats och Ludde och det skulle självklart efterfestas!
The cirkle of trust tror jag att Mats kallade det på små timmarna ;)


Skumpappa;)

Gisela hittade min vän fotografen och tvingade han att fota oss;)


Lördag och jag vaknade av Winnerbäcks ljuva stämma på högsta volym och en glad Mats med ett glas vin i högsta hugg.
Påt igen då löd min filosofi trots att jag kännde att min hals ömade...

Kom hem runt 13.30 och han bara duscha o dra i spenarna på kon på fb innan det var dags att röra sig mot mor igen där familjen och gotläningarna väntade på the big event.

Den årliga Surströmingsskivan på Apelvägen!!!

Måde dok inge vidare och snappsen som sattes i min hand så fort jag anlände var INTE lockande...
Inte heller nr: 2, 3, 4 och kändes som mina vänner men nummer 6 var faktist riktigt god (och fick på ett magiskt sätt handen att sluta darra?!):D
De följande 30 (!?) Slank med lätthet ner i takt med verserna i snapps visorna!

Lalalalala....
Bamse bamse knullar skutt i röven lalalala
lalala
dom skiter vi iiiiiiiii
så länge alla kan stååååå lalalalala
Gubben noak gubben noak lalalalala (Nä det är ingen snappsvisa men alla kan den och den funkar skitbra i kano efter x antal snapps flaskor)
frtogmdnsjhg lalalalala (något om myror och mask och de andra krypen?) Det såkallade gotländska språket funkar inte när man e nykter så hur dom varje år tror att det ska funka när man snappsar övergår mitt förstånd.
Men vem vet?
Nästa år kanske den sitter och vi finner det helt logiskt att dricka snapps och sjunga om insekter på det dom kallar gotländska?!!!!




Gisela ÄLSKAR snapps:P

Denhär flaskan bidrog till huvudverk på söndagen

Peter på toppen humör:)

Ehh? Gotlänsk snappsdans?

Ja Angela 2+2=4 men du har drukit fler nubbar än så!

Niclas rensar strömming som ett riktigt proffs medan Peter hjälper mig tömma flaskorna!




Super rolig helg men jag var INTE okej när jag vaknade i söndags...
Snorar, hostar, Huvudet värker, Höften värker och jag hade sjuuuukt ont i halsen.

Som den trogna arbetaren jag är har jag dok varit på jobbet de sedvanliga 19 timmarna och ikväll trampade jag åter igen iväg för att joura (snora) på jobbet inatt!!!

Svin influensan hittade mig tillslut....




kryapåmig


Kommentarer
Postat av: Knixie

hej gumman nu ändrade jag på din blogg utan att säga så man se vad som står på kommentarerna... och så gjorde jag headern större... säg till om du inte gillar de... nu ska jag sluta pilla på din blogg....

2009-08-27 @ 22:22:08
URL: http://knixie.com
Postat av: LillTroll

Fy fan vilka jävla foton.. hehehe.. Men det va en toppenkul helg! puss puss kram

2009-09-01 @ 08:43:24

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Minns Mig!

Din E-post: (visas inte)

Din Blogg:

Din Kommentar:

Trackback
RSS 2.0